Link: viagra suomi

Myyntimies Marttinen lomailee – osa 3

26 04 2016 | Uncategorized, Yleinen

Marttinen kuunteli silmät pyöreinä, kun hotellin vastaanottopäällikkö kertoi yleisellä tasolla hotellien henkilökunnan hyvinkin omintakeisista ”omankäden oikeuksista” koskien työpäiviä. Lyhyistä poissaoloista ei välttämättä jakseta ilmoitella, töihin saatetaan tulla tuntia ennen virallisen työvuoron alkua tai pari tuntia myöhemmin, koska se on sopinut työntekijälle paremmin, kuin suunniteltu vuoro. Työaika on kuitenkin pääsääntöisesti kahdeksan tuntia päivässä. Jos työntekijä ns. kyllästyy työhönsä ja ei halua jatkaa työnantajansa palveluksessa, hän vaan lopettaa työt ja ilmoittaa siitä esimiehelleen, jos muistaa.

Mitään pyhäpäivälisiä ei maksella, töitä kun tehdään silloin kun sitä on tarjolla, niin paljon kuin vaan mahdollista. Puhumattakaan mistään ilta- tai yövuorolisistä. Varsinaiset lomat pidetään sitten, kun on rauhallisempaa ja vapaapäiviäkin pyritään pitämään kerran viikossa. Matkailualalla kun säännöt ovat hieman erilaiset, mitä esim. valtion palveluksessa olevilla. Ruokatauoista, päivän tärkeimmästä hetkestä, pidetään tiukasti kiinni. Silloin on aikaa syödä pikaisesti ja ottaa vaikka vielä pienet torkut päälle.

Nämä tietysti ovat ääriesimerkkejä mitä työyhteisön sisällä voi tapahtua. Pääsääntöisesti kuitenkin työntekijät tulevat ajoissa paikalle ja työpaikoilla vallitsee hyvä kuri ja järjestys. Mutta valitettava tosiasia on kuitenkin se, että työntekijät saattavat vaihtua hotellissa hyvinkin tiuhaan yhden sesongin aikana, mikäli käy oikein huono tuuri. Tämä aiheuttaa suurta haastetta palkanlaskijoille. Kuka on ollut talossa minkäkin aikaa ja milloin? Kuka on edelleen talon kirjoilla? Työaikaa seurataan pääsääntöisesti kellokortilla ja palkanlaskijat tekevät kaikkensa, jotta he pysyisivät mukana työntekijöiden tehdyissä tunneissa ja henkilökohtaisissa kommervenkeissa. Toki niissä taloissa, joissa työnantaja on järjestänyt esim. työpaikkakuljetukset ja ruokailut pientä korvausta vastaan, työntekijät tulevat säännöllisesti töihin.

Myyntimies Marttisen sormet syyhysivät ja hän oli jo valmiina aloittamaan myyntipuhettaan hotellin vastaanottopäällikölle työajanseurantajärjestelmästä. Tästähän tulisi loistava tilaisuus kyseiselle hotellille säästää palkanlaskijoiden työtaakkaa ja selviytyä päivittäisestä kaaoksesta, kun tiedot siirtyisivät järjestelmästä suoraan heidän tietoonsa. Työpaikkakuljetukset ja ruokailutkin olisi mahdollista lisätä järjestelmään automaattisesti. Työajanseurantajärjestelmä olisi hyvin yksinkertainen ja sen käytön opettaminen henkilökunnalle ei vaatisi suurempia ponnisteluja. Toki oman haasteensa asettaisi järjestelmän toimittajalle melkeinpä jatkuva työtekijöiden lisääminen, mutta tämäkin olisi vaan järjestelykysymys kaikkien muiden asioiden joukossa. Ja tämähän toisi uutta haastetta ja maustetta Marttisen ja hänen kollegoiden työpäiviin.

Marttinen ja hotellin vastaanottopäällikkö kiittelivät toisiaan mielenkiintoisesta ja opettavaisesta keskustelutuokiosta, joka pääsi hieman venähtämään, mutta antoi varmasti molemmille paljon ajattelemisen aihetta ja uutta energiaa. Ja varsinkin myyntimies Marttinen puhkui intoa, kun saisi esitellä uuden mahdollisen asiakkaan, kun hän palaisi takaisin töihin.

Hei, olet tullut jälleenmyyjä-sivulle. Ole hyvä ja kirjaudu. Oletko uusi jälleenmyyjä? Rekisteröidy tästä.

Kirjaudu sisään
   

Related Blogs

28 09 2017
KIITOS!Kaksi tapaamisten täytteistä FinnSec 2017 -messupäivää on takana ja haluamme kiittää niin tuttuja kuin uusia asiakkaitamme. Lähes joka keskustelussa nousi esiin tarve työ- ja projektiseurannan mobiilikirjaamiseen sekä seuraamiseen. Tämä on...
25 09 2017
Soita 0400 – 633 033 ja sovi kahvihetki työajanseurannan tiimoilta. Työajanseurannan kysymyksiin ja tarjous-sparraukseen ovat vastaamassa: Matti ToivonenNecom Oy, myyntijohtajaToivonen, Matti PROMID -asiantuntija toimialat, työaikamallit, TES-laskenta Peter ThimDevNet Oy, toimitusjohtajaThim,...
09 08 2017
Hyvät asiakkaamme, Lahtelainen DevNet Oy on ostanut Necom Oy:n osakekannan. Yritysoston mukana Necom oy:n työntekijät siirtyvät DevNet Oy:n Jyväskylän toimipisteelle ja DevNet Oy tulee jatkamaan Promidin tuotekehitystä sekä tukitoimintaa entistä...